Cellect Kft. raktárirányítási rendszer - optimalizálás, eredményesség növelése

Cellect Kft. - Cégbemutatás

A Cellect Hungary Kft. 2002 óta tevékenykedik a mobil kiegészítők kereskedelmében. A cég a bőséges termékkínálatot, valamint az esztétikus megjelenést biztosítja a megrendelő partnerek illetve az üzletek számára a mobil kiegészítők piacán.

A közel 1 000 négyzetméteres raktárban 26 márkanévre építve több mint 6500 termék található. A vállalat 6 kategóriában rendelkezik saját márkás portfólióval is, amely körülbelül 40 altermék-kategóriát tartalmaz.

A Cellect Kft. számos üzleti modellt kínál viszonteladó partnereinek, ez pedig évente több mint 500 ügyfelet jelent. Az ügyfelek kiszolgálása egyrészt online történik, másrészt személyesen a Cellect Kft. bemutatótermében. A Cellect Hungary Kft. minden magyar mobil szolgáltatónál jelen van termékeivel és készen áll a külföldi terjeszkedés megkezdésére is. 

Raktárirányítási rendszer a múltban

A megrendelések fogyás alapján érkeznek be a Cellect Kft-hez. Az, hogy mi volt a fogyás az adott bolthálózatban, ezt rendszerek küldik el és azonnali visszaigazolás szükséges. Ehhez naprakész adatokra van szükség. A papír alapon történő szedés sosem lehet hibátlan, és elég gyors, amely a megnövekedett forgalmat hatékonyan tudja kezelni. Évről évre nőtt a cég forgalma, de ezzel együtt éves szinten a kötbérek, mint plusz költség is növekedtek. A raktárirányítási rendszer fejlesztése egy abszolút cégre optimalizált módon elengedhetetlenül szükségessé vált az eredményesség növelése és a nagyobb ügyfélelégedettség érdekében.

A dinamikus növekedés egyre nagyobb mennyiségű áru megmozgatását jelentette. A nagy partnerektől (pld. Telenor, Telekom, Vodafone, Médiamarkt) nagyon sok a visszaáramló termék. A nagyobb partnereinktől heti rendszerességgel érkeznek vissza a nem eladható termékek a készlettúltölés miatt. A visszavét papír alapon elképzelhetetlen volt már. A papíron történő áruforgás kezelése sok hibalehetőséget rejtett magában. Az eltérések több milliós készlethiányhoz vezettek éves szinten a többletkiszállítások miatt.

Raktárirányítási rendszer a múltban
Az üzletekből azok az áruk amik portfólió frissítés miatt visszakerülnek a Cellect Hungary Kft. raktárába - kevés kivételtől eltekinktve - ömlesztett formában érkeznek, aminek papír alapon történő kezelése óriási időráfordítást és hibaforrást jelentett.

Raktárirányítási rendszer - A kihívás

Az ügyfelek elvárása egyre komplexebb lett. Olyannyira, hogy a nagykereskedelmi menedzsment 2017-re már portfólió menedzsmentté változott, ami a termékek kiválasztását, mennyiségi megtervezését és esetekben a kihelyezését is magában foglalta. A nagyobb viszonteladó partnerek a megrendelt mobil kiegészítőket már saját design csomagolással és saját SAP számokkal ellátva kérték. A portfólió menedzsment, valamint a több mint 6500 termék - amelyek között sok terméknek rövid a kifutása - logisztikai szempontból is nagyobb kihívást jelent. A megnövekedett forgalom és feladatkörök nem voltak megfelelően elláthatók a papír alapú ki- és bevételezés lassúsága és a nyilvántartás pontatlansága miatt. Ahhoz, hogy azonnali visszaigazolást lehessen küldeni a megrendelőnek, ahhoz, hogy naprakészek legyenek az adatok, ahhoz, hogy a termékek hibátlanul legyenek kiszállítva elengedhetetlenné vált a raktárirányítási rendszer átalakítása, AutoID megoldással történő fejlesztése. Mindezt ideálisan úgy, hogy egy abszolút cégre optimalizált megoldás kerüljön bevezetésre. Szaksajtóból és az Internetről történő informálódás, valamint ajánlás után a Smartindy Kft. által valósult meg az a cégre szabott új raktárirányítási rendszer, amely lehetővé tette a gyors, eredményes és ügyfél elégedettséget növelő raktár megvalósítását.

Raktárirányítási rendszer - A megoldás

A Smartindy Kft. a feltérképezés után, olyan cégre szabott raktárirányítási rendszer kialakítására tett szakmai javaslatot, amely a speciális elvárásoknak is megfelel, nagyobb biztonságot nyújt a hibák elkerülésre, egyszerűbb, gyorsabb, és megtakarítást jelent a pontosság és az időmegtakarítás valamint a hatékonyság révén.A Cellect Hungary Kft. új raktárirányítási rendszerének bevezetéséhez a Smartindy Kft. nyújtotta a szakmai hátteret, valamint az eszközöket. Így 2018-tól a Cellect Hungary Kft-nél egy olyan új rendszer került bevezetésre, amely gyakorlatilag közel nullára csökkentette a hibaértéket a kiszállításban, jóval kevesebb munkaerő mellett.

A Cellect Hungary Kft. rakátirányítási rendszerét CASIO ITG-500 adatgyűjtő terminálok valamint új, hálózati kapcsolattal rendelkező címkenyomtatók (Citizen, Zebra) szolgálják ki. A korábban előrenyomtatott címkékben is sok hibalehetőség volt. (Könnyen összecserélhetők voltak az előrenyomtatott címkék). A Smartindy Kft. megoldása abban különbözik a legtöbb megoldástól, hogy az ügyfél megrendelése alapján egyedileg nyomthatóak a címkék. Ennek különösen nagy jelentősége van a Cellect Hungyar Kft-nél ahol csatorna specifikus csomagolás és címkézés történik (csatorna specifikus vonalkódok, árak) a megrendelő partnerek számára. A Smartindy Kft. megoldásában minden tételhez egyszerre és csakis annyi címke kerül kinyomtatásra amennyire szükség van. Ha árváltozás történik a megrendelőnél, a megrendelő rendszere átírja az árat, így pedig elkerülhető, hogy a forgalmazó specifikus vonalkóddal ellátott termékek más forgalmazóhoz menjenk ki.

Raktárirányítási rendszer - A megoldás

Raktárirányítási rendszer - Az eredmény

100% PONTOSSÁG A KISZÁLLÍTÁSBAN

Kiszállított áruk darabszámának 0,5%-át meghaladó hiba volt a múltban, ez mára gyakorlatilag nullára csökkent.

12 LELTÁR ÉVENTE

Az adminisztrációs munka napokig tartott korábban és évente 2 leltár készült. Most a leltárkiértékelést szoftverek végzik és havi rendszereséggel történik a leltározás.

100% KÉSZLETPONTOSSÁG

Minimális lett a hiány és a készleteltérés. Többletszállítás miatt korábban éves szinten több millió forint összegű készlethiány keletkezett ami az új raktáriánytási rendszernek köszönhetően gyakorlatilag 0-ra redukálódott.

Raktárirányítási rendszer - Az eredmény

Összefoglalás - Hatékonyságnövelés

A Casio ITG-500 adatgyűjtőkkel és a hálózatba kapcsolt nyomtatókból álló új raktárirányítási rendszerrel jóval kevesebb munkaerőre van szükség a logisztikai tevékenységhez. Gyakorlatilag 0 kell, hogy legyen a hibaérték a kiszállításában, ami a Smartindy Kft. által biztosított megoldással megvalósult. Minimális, szemmel alig látható a hiány a fizikai készletekben. A kiszállított áruk csatornaspecifikus csomagolása és címkézése megoldódott.

Nagyon könnyű volt az átállás, és az új raktárirányítási rendszer szinte azonnal megnyerte a kollégákat is annak ellenére, hogy nem voltak bevonva a tervezésbe. A legnagyobb eredménye anyagilag is az új rakárirányítási rendszernek, hogy, sokkal megbízhatóbbá vált a leltár, nincs gyomorgörcs és óriási befektetett idő a leltározásba.

Korábban a többletkiszállítások miatt éves szinten több milliós készlethiány keletkezett, ami gyakorlatilag 0-ra redukálódott. Jóval kevesebb munkaerőre lett szükség, ami nem kapacitás csökkentést jelentett, hanem el lehetett vállalni olyan megbízásokat is amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. 

Ajánlatkérés