Kereskedelem

A kereskedelemben a legelterjedtebb azonosítás a vonalkód, azonban az utóbbi időben az RFID is megkezdte a térhódítását. Főleg a ruházati és divatcikk kereskedelmi szektorban kezd teret nyerni az RFID alkalmazása, ahol az effektív és gyors leltárakra heti/havi szinten szükség van.

A kereskedelemben tapasztalható kiélezett verseny szinte elengedhetetlenné teszi az Auto ID megoldások alkalmazását. A GS1 szabványok világszerte elterjedtek, így általánossá vált a vonalkódok használata. Az általuk nyújtott lehetőség szinte kínálja magát, hogy az egész ellátási láncban, így a kereskedelemben is alkalmazzuk a vonalkódokat a folyamatok támogatására. 

Vonalkód vagy RFID?

Egyelőre elterjedtebb a vonalkód használata, mivel a gyártó cégek nem látják el az összes terméket RFID chippel. Azonban a rakatok és szállítmányok jelölésénél már gyakrabban találkozhatunk RFID megoldásokkal, így az RFID terjedése elsősorban a raktári szinten várható a kereskedelemben.

Az eladótérben főleg az intelligens próbafülkék alkalmazzák, illetve a ruházati és divatcikk kereskedelem fedezte fel az RFID-ban rejlő lehetőségeket. Az érintés nélküli azonosítás rendkívül gyors leltározást tesz lehetővé. Ebben a szektorban a gyakori (heti/havi) rendszerességű leltárak napok helyett néhány tíz perc időtartam alatt elvégezhetők, így éves szinten jelentős megtakarítást eredményeznek.

Gyors készlettöltés – javuló eredmények

Az Auto ID (vonalkód, RFID) megoldások a kereskedelemben az árutöltés, vevőkiszolgálás eredményeit javítják. Lerövidül az az időtartam, amennyi idő alatt az átvett áru az eladótérbe, a polcokra kerül. Mivel a vevő csak ott tudja megvásárolni a terméket, ez létfontosságú a siker szempontjából.

Ajánlatkérés