InnoVentory állóeszköz menedzsment
Bevezetés
InnoVentory állóeszköz menedzsment
InnoVentory - állóeszköz menedzsment rendszer
InnoVentory – automatikus azonosításon alapuló (vonalkód, RFID) pontos állóeszköz nyilvántartást és leltárt tesz lehetővé. Pontos nyilvántartás és tárgyieszköz menedzsment, mobil adatgyűjtővel támogatott, gyors, pontos leltár.
Az RFID területolvasó technológiával kiépíthető olyan rendszer is, mely a közlekedő folyosókon elhelyezve automatikusan nyomorköveti az eszközök mozgását. Ez funkció nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha nagy értékű műszereket vagy életmentő berendezéseket kell gyorsan megtalálni.
A pénzügyi / számviteli nyilvántartások az aktivált tárgyi eszközökről pénzügyi jellegű adatokat tárolnak és vezetik az értékcsökkenést. Az eszközök aktiválása azonban gyakran azok használatba adását, kihelyezését követően történik csak meg. Az eszközök fizikai hollétéről, mozgáskövetéséről a számviteli programok ezért gyakran keveset vagy semmit sem tudnak.
Az InnoVentory állóeszköz menedzsment rendszer az eszközök fizikai hollétét és az állóeszköz vonalkód / RFID alapú mozgáskövetését helyezi a középpontba. Együttműködik a meglevő pénzügyi / ügyviteli / ERP rendszerek nyilvántartásával, interfészen keresztül képes adatokat cserélni azokkal.
Az automatikus azonosításnak köszönhetően az időszakos tárgyieszköz leltár elvégzése sokkal kevesebb időt és erőforrást igényel, pontossága nagyságrendekkel meghaladja a papír alapú leltárfelvételt és feldolgozást.
Milyen előnyöket biztosít az állóeszköz menedzsment?
Széleskörű képességek
- Részletes, igény szerinti eszközjellemzőket tartalmazó állóeszköz nyilvántartás
- Szervezeti felépítés leképezése (tárhelyek, személyi felelősök)
- Teljes életciklus követés, állóeszköz kartonok
- Több telephely vagy több cég (licensz függvényében) kiszolgálása
- Adatimport / export (Excel, TXT, HTML, XML)
Leltár vonalkódos vagy RFID PDA-val
- Vonalkód alapú “papírmentes” helyszíni leltárfelvétel mobil adatgyűjtővel
- Vonalkódos leltárcímkék nyomtatása
- RFID azonosítók összerendelése az állóeszközökkel
- RFID tag kódolás (opcionális)
- Automatikus bizonylatolás, leltári ív, jegyzőkönyv készítés
- Testre szabható lekérdezések, jelentések, kimutatások
Jogosultságok
- Felhasználók
- Felhasználói csoportok
- Funkciók
- Eszköztípusok
- Mozgáskód szerinti jogok
Együttműködés a meglévő rendszerekkel
- Kliens/Szerver felépítés
- SQL adatbázis (OLEDB, ODBC)
- Egyedi interfészek, transzparens adatkapcsolat
Miért érdemes bevezetni az InnoVentory rendszert?
- A pénzügyi rendszer nem rendelkezik valós idejű adatokkal a tárgyieszközök fizikai hollétéről. (Melyik osztályon, melyik telephelyen, mely felelősnél található adott időpontban az eszköz?)
- Az adott álló eszköz beszerzése és aktiválása sok esetben nem egy időpontban történik
- Nem rendelkezik pontos adatokkal az állóeszközök pontos élettörténetéről
- A pénzügyi rendszer nem képes elkülönülten kezelni az állóeszközök fizikai helyét és a leltár felelőseit
- Sok erőforrást köt le és nehézkes, pontatlan az éves leltár (a papír alapú leltárhoz viszonyítva a vonalkód/RFID leltár 70%-90%-al gyorsabb, pontossága 99,9%).
- RFID területolvasóval biztosítható a nyomonkövetés, így gyorsan megtalálhatók az értékesebb műszerek, életmentő berendezések
Vonalkódos / RFID leltárfelvétel 4 lépésben
- Leltárfeladat meghatározása
Az InnoVentory szoftver PC oldali programjával pár kattintással meghatározzuk a leltározandó eszközök körét (teljes vagy részleges leltárfelvétel). Teljes leltárfelvétel esetén minden nyilvántartott eszközre és helységre vonatkozik a leltár, míg részleges leltárfeladat esetén szűkíthetjük az érintett eszközök körét eszközjellemző és/vagy helységek szerint.
- Leltárfelvétel
A leltárfeladatot vonalkódos/RFID mobil adatgyűjtőre töltjük és vonalkód/RFID olvasással elvégezzük a helyszíni leltárfelvételt.
- Leltár kiértékelése
A felvett leltáradatokat az adatgyűjtőről PC-re töltjük kiértékeléshez és helyiség leltári ív nyomtatáshoz. A program az eltérésekről listát készít az eltérés okának megjelenítésével.
- Jóváhagyott leltár feladása
A kiértékelt, jóváhagyott leltáradatok ezt követően áttölthetők a pénzügyi nyilvántartó / ERP rendszerbe (amennyiben szükséges).