Intelligens próbafülke

Az elérhető szakképzett munkaerő száma folyamatosan csökken, így a jól automatizálható feladatokat érdemes a technológiára bízni. A vásárló tele van kérdésekkel, azonban ezeknek a megválaszolása ma már lassú vagy körülményes. Hosszú perceket vesz igénybe mire a vásárló megkapja a kért információt - hiszen mire odajut az eladóhoz, aki mellett már más vevők is ott állnak és kérdéseket tesznek fel, időt rabló – és végül maga a vevő is türelmetlenné válik. Ráadásul a vásárló ilyenkor egy számára vonzó vásárlási folyamatot szakít meg. Ennek pedig az az eredménye, hogy nem igazán kellemes élményekkel és talán vásárlás nélkül távozik az üzletből. Az intelligens próbafülke egyrészt a vevőnek nyújt hasznos segítséget a keresett információk lehető leggyorsabban történő elérésében. Másrészt időt szabadít fel az eladók számára, így a leterheltségük csökken és több időt nyernek más feladatok elvégzésére, illetve a vevőelégedettség más téren való növelésére. Harmadrészt pedig az adott üzlet számára több bevételt generálhat, hiszen ahol a kényelmes vásárlás biztosított, a vevőélmény garantált, ami nagyobb forgalmat és visszatérő vásárlókat hoz.

Mitől intelligens egy próbafülke?

Az RFID technológia és egy fali terminál (például egy tablet, vagy kiosk terminál) segítségével bármely hagyományos próbafülke intelligenssé tehető.
A próbafülke intelligenciáját az adja, hogy képes interaktív módon kommunikálni a vásárlóval, megválaszolja a gyakran felmerülő kérdéseit, ellenőrzi, hogy van-e a kívánt méretben a próba során kicsinek vagy nagynak bizonyuló ruhadarab.

Hogyan növeli a vásárlói élményt egy intelligens próbafülke?

Mindenkinek vannak kellemetlen tapasztalatai azzal kapcsolatban, hogy amennyiben nem megfelelő méretű ruhadarabot vitt be a próbafülkébe, újra fel kellett öltöznie és kimenni a megfelelő méretű darabért.

Az intelligens próbafülke az RFID tag lapján érzékeli, hogy milyen ruhadarabokat vittünk be fülkébe. A fali terminálon, vagy tableten ellenőrizhetjük, hogy van-e a nekünk megfelelő méretből készleten. Amennyiben van, a tableten keresztül jelezhetjük az eladónak, aki helybe hozza a megfelelő méretű ruhadarabot. Egy lépést sem kell tennünk, nemhogy felöltözködni egy vásárlás során több alkalommal. Barátságosabban hangzik, ugye?
Mivel a „próbafülke” pontosan tudja, hogy milyen ruhadarabokat próbálunk éppen, ajánlani tud színben és stílusban hozzáillő kiegészítőket, felhívhatja a figyelmünket az éppen futó akciókra, promóciókra stb. Teljesen személyre szabott kiszolgálást kaphatunk.

Hogyan növeli az értékesítést az intelligens próbafülke?

Az intelligens próbafülkék a hatékonyság és a vevői élmény / elégedettség növelése mellett az alábbi módokon növelhetik a kosárértéket:

  • Több terméket hajlandó felpróbálni a vevő, így nagyobb valószínűséggel vásárol (nő a vásárlói konverzió)
  • Ha nincs a vásárló számára szükséges méret az adott ruhadarabból, akkor rögtön hasonló (készleten lévő) modellt tud ajánlani, melyet így szívesebben felpróbál a vevő
  • A próbált ruhadarabhoz stílusban és színben illő kiegészítőket ajánl (upsell)
  • Marketing üzeneteket juttathatunk el a vásárlóhoz (pl. az éppen próbált modellt megmutathatjuk híres embereken, modelleken, felhívhatjuk a figyelmét a promóciókra, kedvezményekre stb.)
  • Áruvédelmi funkciója szintén van az intelligens próbafülkének

Milyen elemekből építhető fel egy intelligens próbafülke?

Az intelligens próbafülkék felépítése nagyon változatos lehet, de egy alap rendszer az alábbiakból épülhet fel:

  1. Próbafülkékbe telepített RFID olvasó(k)
  2. Az árun elhelyezett RFID tag (melyet leltárhoz is használhat)
  3. Egy intelligens megjelenítő eszköz (érintőképernyős fali terminál, tablet, kiosk terminál stb.)
  4. RFID middleware szoftver, amely értelmezi és szűri az RFID olvasó adatait, valamint továbbítja a háttérrendszer felé
  5. Az intelligens megjelenítőn futó egyedi igények szerint kialakított szoftver
  6. Interfész a meglévő kereskedelmi, POS vagy ERP rendszerek felé (ezen keresztül képes kommunikálni a meglévő rendszerekkel, lekérdezi a készlet adatokat, árakat stb.)

Ajánlatkérés