Smart Hotel - RFID Asset Management

A Smart Hotel RFID a hotelek textiláruinak, berendezési tárgyainak és más vagyonelemeinek egyszerű nyilvántartását, gyors és pontos leltározását, valamint a vállalkozás vagyonának a védelmét teszi lehetővé rádiófrekvenciás azonosító technológia alkalmazásával.

Mi az a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID)?

Leegyszerűsítve a vonalkódokhoz hasonló azonosító technológia, azzal a különbséggel, hogy optikai olvasás helyett egy speciális, rádióhullámokat kibocsátó eszközzel történik a leolvasás. Az RFID technológia előnyei a Smart Hotel alkalmazásban:

  • Akár 4-8 méter távolságból elolvasható fizikai rálátás nélkül (akár egy zárt csomagban/szekrényben több tárgy is lehet)
  • Tömegesen és gyorsan leolvasható (akár 200-400 azonosító másodpercenként)
  • A gyorsaság és rejtett elhelyezés miatt diszkréten rögzíthető az azonosító esztétikai zavarás nélkül (pl. bútorok alján, műszaki eszközök belsejében, ágynemű huzatok és köntösök varrásában, stb.)
  • A szoba leltár akár a napi takarítás alkalmával 30 másodperc alatt elvégezhető a vendég zavarása nélkül
  • Pontos és egyedi azonosítást tesz lehetővé (minden tárgy egyedileg azonosítható, mintha gyári száma lenne, ezzel követhető az életútja is)
  • Speciális, funkcióhoz igazodó RFID azonosítók (tag). Textilárura speciális, mosás, vegyszer és vasalásálló, rejtetten lehelyezhető (varrásban) tag-ek.
Mi az a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID)?
RFID - tömeges olvasás nagy távolságból

A Smart Hotel RFID Asset Management rendszer alapfunkciói

A Smart Hotel RFID Asset Management rendszer egy olyan platform, mely a hotel vagyonának nyilvántartását, követését, leltározását és bizonyos fokú védelmét alapfunkcióként lehetővé teszi. Integrálható más informatikai rendszerekkel, vállalatirányítási rendszerekkel, azokkal képes szabványos módon adatot cserélni. Az alapfunkciók mellett egyedi, testre szabott funkciók is gyorsan és alacsony költséggel kialakíthatók.

Főbb alapfunkciók:

  • Tárgyi eszközök és kis értékű eszközök (továbbiakban eszközök) alapadatainak nyilvántartása (tipus, méret, gyártó, beszerzési ár, beszerzési idő, stb.)
  • Eszközök aktiválása, selejtezése, státuszainak változása (pl. szervizben, külső helyszínen, stb.)
  • Eszközök mozgatása épületek, telephelyek, szobák között
  • Eszközök helyhez (telephely, épület, szoba) és/vagy felelőshöz (személy, üzemeltető, stb.) rendelése
  • Textiláru nyilvántartása (ágynemű, törölköző, köntös, éttermi textil, formaruha, stb.)
  • Textiláru státuszainak követése (mosodában, javítás alatt, stb.)
  • Textiláru életciklus követése
  • Textiláru leltár
  • Dolgozó törzs (tranzakciók naplózása, felelősök nyilvántartása, stb.)

Opcionális lehetőségek:

  • Mosodai teljesítménymérés
  • Vagyonvédelem kialakítása (nem engedélyezett pontokon áthaladó tárgyieszközök/textil áru) jelzése, riasztás
  • RFID azonosításra épülő egyedi, megrendelő specifikus funkciók kialakítása
  • Integráció/adatcsere más rendszerekkel
  • Egy vagy több telephelyes, akár több céges kialakítás elektronikus adatcserével
A Smart Hotel RFID Asset Management rendszer alapfunkciói
Pontos nyilvántartás csak RFID alapon lehetséges

Hogyan épül fel a Smart Hotel RFID Asset Management rendszer?

A Smart Hotel RFID Asset Management rendszer az alábbi komponensekből épül fel:

  • Smart Hotel RFID szoftver, mely a „rendszer lelkét” adja. A rendszer az adatokat egy adatbázisban tárolja, mely lehet egy fizikai szerver vagy felhő alapú megoldás is (pl. távoli bérelt szerver)
  • Fixen telepített RFID olvasók, melyek az azonosítókat olvassák le és továbbítják a rendszernek. Ezeket lehet rejtve (pl. álmenyezet fölé, gipszkarton mögé, bútorzatba rejtetten is építeni). Általában a textil átadás-átvételre, illetve a „védett terekben” használjuk, ahol figyelni kell az eszközök mozgását (pl. recepció, lobby terület, gazdasági bejárat, stb.)
  • Mobil RFID PDA-k, melyek egy ipari kivitelű mobiltelefonhoz hasonlíthatóak leginkább, mely beépített RFID olvasót tartalmaz. Mozgatáshoz, adminisztratív feladatokhoz és leltárhoz használjuk elsődlegesen.
  • Tag-ek, melyek maguk az RFID azonosítók. Ezeket a nyilvántartott tárgyakon vagy azok belsejében helyezik el. Speciális textil (mosás és vasalás álló), fém felületre helyezhető (műszaki cikkekre, épületgépészeti elemekre), extrém körülményeknek ellenálló tagek (pl extrém hőálló, vegyszerálló, stb.) közül keressük meg az optimálisan megfelelőt.
  • Interfész(ek), melyek a más, már meglévő informatikai rendszerekkel történő adatcseréket biztosítják amennyiben szükséges.
Hogyan épül fel a Smart Hotel RFID Asset Management rendszer?
Észrevehetetlen az azonosító chip a varrásban

Milyen előnyöket kínál?

  • Pontos és valósidejű eszközállomány és textiláru nyilvántartás
  • A valósidejű nyilvántartásnak köszönhetően tervezhető erőforrások (mennyi tiszta, mennyi hibás, mennyi mosásban lévő textilárum van?)
  • Igény esetén korlátozott vagyonvédelmi funkciók (ha például a vendég táskájában van egy köntös, ennek a tényét tudja jelezni a rendszer, de a szituációt továbbra is személyzetnek kell lekezelnie)
  • Gyors és pontos leltár akár napi szinten
  • Textiláru és tárgyieszköz életciklus nyomon követés, melyből pontosabb döntések hozhatók a későbbi beszerzésekhez
  • Textiláru átadás-átvétel darabszámlással (pontos elszámolással a külső vállalkozókkal), vagy mosoda teljesítményének monitorozása
  • A többes adatbevitelt megelőzendő adatcsere más rendszerekkel
  • Integrálható más rendszerekbe (ERP, kamera rendszer, stb.) Integrálható a B-Iot farm platformmal is, mely a különféle rendszereket integrálja egy rendszerbe 
Milyen előnyöket kínál?
Szobaleltár 30 másodperc alatt a vendégek zavarása nélkül

Ajánlatkérés