RFID áru nyomon követés

Az RFID területolvasó technológia teljesen új lehetőséget biztosít a kereskedelemben a készletek és vásárlói szokások megfigyelésére és elemzésére. A Nordic ID AR RFID területolvasó technológiájára épülő megoldás valós idejű adatokat szolgáltat a készletek mennyisége mellett az egyes árucikkek fizikai hollétéről és mozgásáról is. A kinyert adatokat a rendszer további elemzés céljából interfészen keresztül továbbítja tetszőleges back-office vagy ún. BIG DATA (adatelemző, adatbányász) rendszerek felé.

Az RFID stock monitoring rendszer által a hagyományos “offline” üzletek és áruházak az online webáruházak-hoz hasonló részletességű adatokat kaphatnak az egyes termékek mozgásáról, vásárlói viselkedésről, valamint az egyes árucikkek fizikai hollétéről.

A valós idejű RFID termék nyomon követés és készlet monitorozás jelentősége és üzleti haszna az általa kinyert adatok elemzésében rejlik.

RFID áru nyomon követés – hogyan épül fel a rendszer?

A Nordic ID AR UHF RFID területolvasóinak technológiai újítása, hogy az RFID tag jelenlétének érzékelése mellett a tag fizikai helyét, vagy mozgásának irányát is képes érzékelni. Az RFID antennák több “olvasó nyalábbal”, ún. beam-el olvasnak, így képesek érzékelni, hogy az adott rfid tag melyik nyalábban tartózkodik és milyen távol van az olvasótól. Több antennával nagy területet lehet lefedni, hasonlóan a Wifi cellák kialakításához, így a megfigyelt terület nagysága gyakorlatilag korlátlan lehet.

Az RFID áru nyomon követő rendszer az alábbiakból áll

  • Terméken vagy egyéb objektumon (pl. bevásárló kosár) elhelyezett UHF RFID tag-ekből
  • Nordic ID AR RFID területolvasókból,
  • Middleware szoftverből, mely értelmezi és adatbázisba rendszerezi az információt,
  • valamint interfészből áll, mely az adatelemző vagy háttér (back-office) alkalmazás felé biztosítja az egy, vagy kétirányú kommunikációt
Az RFID áru nyomon követő rendszer az alábbiakból áll
RFID a kereskedelemben

Milyen információk nyerhetők az RFID áru nyomon követő rendszerrel?

Az üzlettér és raktár területen belül valós időben követhetőek az alábbiak:

  • készletszint
  • az áru mozgásának útvonala (melyik termék nem mozog, melyik terméket vitték próbafülkébe stb.)
  • vásárlók mozgásának követése, amennyiben a bevásárló kosarak / kocsik el vannak látva RFID tag-el. Ebből megfigyelhetők a forgalmas (kedvelt) területek és a “vakfoltok”. Megállapítható, hogy hol és mennyi időt töltenek a vásárlók, melyik pénztárnál mekkora a sor, mennyi az áthaladási idő
  • egyedi ajánlatok és promociók kommunikálhatók a vásárlónak megfelelő felületen pld. kiosk terminálok (up-sell, cross-sell)
  • folyamatossá tehető a polcok feltöltése, nem alakulhat ki készlethiány az eladótérben
  • FIFO helyett FEFO elv szerint tölthető a készlet az eladó térben. (azaz nem az elsőként beérkezett árut helyezzük ki előbb a polcra, hanem az elsőként lejáró szavatossági idejű terméket)

RFID áru nyomon követés és az áruvédelem

A hagyományos áruvédelmi rendszerek a kilépési pontoknál avatkozhatnak közbe. Felmérések igazolják, hogy ez nem képes megelőzni a belső lopásokat a raktári területen, illetve az összehangolt és “rendszerszintű” lopásokat az eladótérben.

A valósidejű RFID áru nyomon követés képes kiszűrni:

  • a raktárból indokolatlanul “eltűnő” tételeket
  • az eladótérben indokolatlanul eltűnő tag-eket (pl az aruról eltávolítják / tönkreteszik a tag-et, árnyékolt táskába teszik a terméket, így megszűnik a jel)

Az ilyen események valós időben a hely és időpont meghatározásával követhetők, így a biztonsági személyzet azonnal beavatkozhat.

Üzleti előnyök amiket a rendszer bevezetésével kap

RFID adatok elemzésével (BIG DATA)
  • Folyamatos árukihelyezés miatt az értékesítés volumene 4-21% -al nő
  • A konverziós arány a személyre szabott marketing kommunikációval 80-91%-al nőhet
  • Felszámolhatók az üzlettérben a vásárlók által nem kedvelt “vakfoltok, holtterek”
  • Online áruházakhoz hasonló részletességű információ minden egyes termékről és vásárlóról
  • A vevői elégedettség nagymértékben megnő
  • Javul a vásárlói élmény

Valós idejű RFID készlet figyeléssel

  • A FEFO készletkezelés miatt a “beragadó” és lejárt szavatosságú termékek aránya 3-15%-al csökken
  • Hatékony áruvédelem a külső és belső lopások ellen, a veszteségek 15-25%-al csökkenhetnek
  • A leltározás költségei 30-59%-al csökkennek
  • A leltár pontossága elérheti a 98-99,9%-ot, mindezt valós időben
  • Nő a működési hatékonyság, a saját operációs gyakorlat optimalizálható

Milyen lépéseken keresztül vezethető be az RFID rendszer?

  1. Feladat elemzése, beruházói igények megismerése
  2. Helyszín vizsgálata, szükséges RFID eszközök meghatározása (mennyiségi, minőségi)
  3. Rendszertervezés, ütemterv elkészítése
  4. RFID olvasók telepítése
  5. Middleware szoftverek és az interfész fejlesztése
  6. Rendszertelepítés, paraméterezés
  7. Oktatások
  8. Tesztüzem, szükséges finomhangolások elvégzése
  9. Élesüzem
  10. Support

Ajánlatkérés